ID: 11604
Op de koop toe: weggevertjes in Nederland
€4,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Op de koop toe: weggevertjes in Nederland
Paperback NIEUW
Gezien de hoge verzendkosten bij verzending via Post.NL of DHL naar klanten thuis en mijn tevredenheid over verzending via DPD verzend ik in principe alleen naar een DPD-punt bij u in de buurt ( IN NEDERLAND) (verzendkosten bedragen dan € 4.00).
Voor die € 4.00 verzendkosten kunt u voor 10 kilo boeken,CDS en DVDs bestellen, misschien vindt u nog iets interessants.
Uitgever: WBOOKS
Een uniek boek, niet in het minst door de vele illustraties, waarvan een deel in kleur. Onder redactie van een werkgroep (bestaande uit leden van musea uit Rotterdam, Assen en Deventer) is een fraai overzicht tot stand gekomen van 'weggevertjes', i.c. cadeaus en geschenken bij de produkten van Nederlandse bedrijven in de periode 1920-1970 verstrekt. De meeste zijn bekend, vooral bij ouderen: de Verkade-plaatjes en -albums, de boekenweekgeschenken, speldjes, sleutelhangers, het 'snoepje van de week', de PMC-club van Albert Heijn, kinderboeken (Arretje Nof, Bulletje en Boonestaak, de Piggelmees). Terecht wordt in het boek gesproken van een 'onderbelicht deel van de Nederlandse reclamegeschiedenis'. Instructief en makkelijk leesbaar zijn de door een aantal reclame-experts geschreven hoofdstukken met als 'topper' (althans voor mij) Prof. Verkade's 'Pudding eten met een vork?'. Van de betekenis van de reclame en van de weggevertjes als klantenbinding en van de opstelling van de overheid daartegen wordt men zich pas bewust als men dit vlot geschreven en fraai uitgegeven boek heeft gelezen en doorgebladerd. Met noten en literatuuropgaven.
Paperback NIEUW
Gezien de hoge verzendkosten bij verzending via Post.NL of DHL naar klanten thuis en mijn tevredenheid over verzending via DPD verzend ik in principe alleen naar een DPD-punt bij u in de buurt ( IN NEDERLAND) (verzendkosten bedragen dan € 4.00).
Voor die € 4.00 verzendkosten kunt u voor 10 kilo boeken,CDS en DVDs bestellen, misschien vindt u nog iets interessants.
Uitgever: WBOOKS
- Nederlandstalig
- 144 pagina's
- 9789066304475
Een uniek boek, niet in het minst door de vele illustraties, waarvan een deel in kleur. Onder redactie van een werkgroep (bestaande uit leden van musea uit Rotterdam, Assen en Deventer) is een fraai overzicht tot stand gekomen van 'weggevertjes', i.c. cadeaus en geschenken bij de produkten van Nederlandse bedrijven in de periode 1920-1970 verstrekt. De meeste zijn bekend, vooral bij ouderen: de Verkade-plaatjes en -albums, de boekenweekgeschenken, speldjes, sleutelhangers, het 'snoepje van de week', de PMC-club van Albert Heijn, kinderboeken (Arretje Nof, Bulletje en Boonestaak, de Piggelmees). Terecht wordt in het boek gesproken van een 'onderbelicht deel van de Nederlandse reclamegeschiedenis'. Instructief en makkelijk leesbaar zijn de door een aantal reclame-experts geschreven hoofdstukken met als 'topper' (althans voor mij) Prof. Verkade's 'Pudding eten met een vork?'. Van de betekenis van de reclame en van de weggevertjes als klantenbinding en van de opstelling van de overheid daartegen wordt men zich pas bewust als men dit vlot geschreven en fraai uitgegeven boek heeft gelezen en doorgebladerd. Met noten en literatuuropgaven.